• Úvod
  • Železnice
  • Foto
  • Video
  • Modely

Zahradní železnice

Realizace

Realizace zahradní železnice byla rozdělena do několika etap.

1. etapa 2008

V první etapě byly provedeny terénní úpravy, vybudována skalka a položeny základy tratě. Pro zmírnění příliš strmého svahu byla ve spodní části vybudována suchá zídka výšky 60 cm. V horní části pak byl terén snížen asi o 10 cm. Jako stavební kámen zídky byl použit barevný pískovec. Stejný kámen byl použit i pro vybudování skalky. Průběžně byla skalka osazována trvalkami.

imageimageimage

Byla vytyčena trať. V místech vedení tratě byla vyhloubena rýha asi 15 cm a vyplněna štěrkovou drtí frakce 4-8 mm. Tunel délky 90 cm byl vytvarován z podélně rozříznuté novodurové trubky o průměru 20 cm. Pro vedení kabeláže byly položeny husí krky.

imageimageimage

2. etapa 2009

V této etapě byla položena trať a postaveny některé traťové stavby. Nejdříve byly vyrovnány sklonové poměry na trati dosypáním štěrku frakce 4-8 mm. Na připravené traťové těleso byly položeny niklované flexibilní koleje Thiel, ohýbané ohýbačkou Massoth. Vyhybky byly použity niklované Train Line R2. Vše bylo spojeno niklovanými spojkami Lebu.

V horní zatáčce bylo vybudováno jezírko. Byl použit oválný plastový výlisek 120 x 80 cm, hloubka asi 40 cm.

Byly zhotoveny tunelové portály a horní můstek nad suchým říčním korytem.

imageimageimage

Byla provedena základní elektrifikace napájení kolejí ve dvou bodech a řízení vyhybek. Vývody husích krků byly zakryty kamennými domky.

Fotografie sezóny 2009 najdete v galerii.

3. etapa 2010 až 2013

V této etapě byly osazeny kolejové kontakty pro automatizaci provozu. Jinak se na samotné trati nic neměnilo. Vozový park byl rozšířen o živou parní lokomotivu. Stávající lokomotivy byly ozvučeny výměnou původních dekodérů za zvukové. Podrobněji se o úpravách můžete dočíst v sekci úpravy modelů.

imageimageimage

4. etapa 2014 až dodnes

Na samotné trati se nic zásadního nezměnilo. Občas bylo nutné odstraňovat hodně rozrostlé dřeviny, které ohrožovaly konstrukci tunelu. Byl dokončen větší most v křížení tratí. Od uvažovaného rozšíření trati bylo upuštěno. Změnou ale prošel vozový park. Nové vozy a hnací vozidla nejsou nakupovány jako hotové výrobky, ale jsou stavěny vlastními silami. Přečíst si o tom můžete na stránkách stavba modelů.

imageimageimage
  • koncepce, projekt
  • realizace
    • stavby
      • tunelový portál
      • můstek nad říčkou
      • velký most
      • domeček na kabeláž
  • vozový park
    • parní lokomotiva Betty
      • dálkové ovládání
      • elektronické zapalování
  • řízení a ovládání
    • řízení provozu centrálou
    • komunikace centrály s PC
    • řízení provozu počítačem
    • sběrnice Massoth
    • levné RC ovládání
  • úpravy modelů
    • ozvučení LGB 23741
    • ozvučení LGB 23900
    • ozvučení LGB 29650
    • zkušební stolice
    • sněžný pluh
    • osvětlení LGB Stainzer
    • digitalizace Taurus
    • digitalizace Klv-20 Brekina
  • stavba modelů
    • metoda 3D tisku
    • oplenový vůz
    • hrošák
    • polní dráha
    • drezína
    • Rocket
    • Rocket vozy
    • BNE-50
    • Orenstein
    • TU-47
    • Balm-U
    • C760-90D
Úvod | Železnice | Fotografie | Videa | Odkazy