Při dálkovém ovládání živé parní lokomotivy by bylo vhodné udělat i dálkové elektronické zapalování. Na první pohled to může vypadat složitě, ale realizace je velmi jednoduchá a za velmi levný peníz.
Na asijských tržnicích je možné za cenu kolem 20 Kč koupit bateriový zapalovač plynu. Musí být bateriový, ne piezoelektrický. Zapalovač je napájen jedním tužkovým článkem o napětí 1,5 V.
Schéma zapojení vypadá přibližně takto. Destička se součástkami obsahuje oscilátor, který nabíjí kondenzátor. Tyristorem je pak kondenzátor vybíjen do samostatné indukční cívky. Při napětí 1,5 V je odběr proudu asi 130 mA.
V lokomotivě je obvykle k dispozici napětí 5 V pro ovládání serv. Je zbytečné snižovat toto napětí na 1,5 V. Pokud zvýšíme velikost odporu R1, původně 430 Ohm, na 4k7 Ohm, funguje zapalovač i s tímto napětím a současně se tím i sníží odběr proudu asi na 60 mA. Pro ovládání tlačítkem by tato úprava stačila. Pokud budeme chtít zapalování ovládat výstupem z mikrokontroléru na úrovni logického signálu TTL nebo CMOS, přidáme k zapojení jeden tranzistor s omezovacím odporem.
Přidaný tranzistor i odpor se vejdou na původní destičku. K destičce připojíme 3-žilový kablík s konektorem 0V/5V/Sig, kompatibilní s konektorem serv.