V létě 2010 byla pořízena stavebnice živé parní lokomotivy Betty firmy Regner. Stavebnice základní verze je dodána v jedné krabici. Zvlášť pak jsou zabaleny další volitelné doplňky, jako láhev na vodu, plnicí ventil, manometr se sifonem a píšťala.
V krabici je velké množství různě velkých balíčků, ve kterých jsou zabaleny jednotlivé díly nebo skupiny součástek. Přiložen je podrobný stavební návod s množstvím schémat a fotografií.
Nejdříve se smontují válce s písty a šoupátky. Kluzné části pístu a šoupátka je potřeba namazat trochou oleje. Pak se do válců zašroubí přívod a vývod páry a upevňovací šrouby. Nakonec se smontuje reverzační ventil a do něj se zasunou potrubí z válců.
Do rámu se vloží osy a přišroubí kola. Je potřeba, aby kola byla proti sobě pootočena o 90°. Pak se do rámu vmontuje již sestavané hnací ústrojí. Nakonec se zkompletují a seřídí rozvody. Některé šroubky je potřeba zkrátit, aby nebránily volnému chodu. Já jsem musel ještě doříznout jeden chybějící závit na upevňovacím šroubu, dva závity v křížáku a zkrátit jednu vodicí tyč.
Dalším krokem je sestavení parního kotle. Nejdříve se protáhneme kotlem parní potrubí z dýmnice k parnímu kohoutu. V dýmnici se vytvoří smyčka na přehřívání páry a přišroubí předem zkompletovaná maznice. Dále se sestavíme vodoznak. Dbáme na to, aby skleněná trubička nebyla nijak mechanicky namáhána. Pak se zašroubí ventil píšťaly. Nakonec se sestaví hořák a zasune do kotle.
Hotový kotel se přišroubí na základní desku, připojí se plnicí ventil a manometr. Dále se připevní plynová nádrž a ta se propojí s hořákem. Nakonec se namontuje čelo dýmnice a nasadí komín. V této fázi již má parní lokomotiva vše nezbytné pro funkci a je připravena k první provozní zkoušce.
Naplníme plynovou nádržku směsí propan-butanu. Maznici naplníme až na úroveň kohoutu parním olejem. Kotel naplníme destilovanou vodou asi do 2/3 vodoznaku. Zapálíme plamen v dýmnici a ubereme plyn tak, aby plamen skočil do hořáku. Plamen nesmí zůstat v dýmnici, došlo by k poškození lokomotivy. Stejně tak dbáme na dostatečnou hladinu vody v kotli.
Dopadne-li provozní zkouška dobře, přistoupíme k dokončení modelu. Rozvody doplníme o zbývající součásti. Na kotel přišroubujeme obruče, parní dóm a písečník. Zkompletujeme skříň. Na ni nalepíme vteřinovým lepidlem štítky. Pro tento model bylo zvoleno číslo "57" a jméno "SVITAVA". Hotovou spříň přišroubíme na základní desku a připojíme táhla.
S hotovým modelem pak vyrazíme na trať. Jízdní vlastnosti jsou dobré. Lokomotiva se na rovině rozjede již při tlaku 1 bar. Při tlaku 2 bary vyjede se dvěma osobními vozy bez problémů stoupání 4%.