• Úvod
  • Zahradní železnice
  • Foto & Video
  • Diskuze
  • Kontakt
  • Odkazy

Zahradní železnice

S modelovou železnicí jsem začínal již téměř před padesáti lety. Tehdy to byl plechový vláček Merkur. Ovál se dvěma ručními vyhybkami, parní lokomotiva s tendrem, dva osobní vozy a cisterna. Bohužel, dodnes se zachovaly pouze koleje. Kde skončily vozy, netuším...

Po několika letech jsem přesedlal na měřítko H0. Tehdejší naše bytové prostory neumožňovaly stavbu pevného kolejiště, takže zůstalo jen u příležitostného ježdění po koberci. Vozový park se postupně rozrůstal až na současný stav 30 hnacích vozidel a 120 vagónů. Když už se bytové poměry zlepšily, zase nebyl čas. Takže vláčky pouze plní tři vitríny v pracovně. Fotografie vozového parku H0 najdete v galerii.

image

Příchod vnučky mi dal nový impulz k další fázi modelové železnice. Měřítko H0 je přeci jenom příliš velké na domácí kolejiště. A na druhou stranu zase dosti malé na to, aby bylo možné vozit hračky. Chtělo to něco jiného. Z různých variant řešení mne to stále více táhlo do zahrady. Po návštěvě zahradní železnice pana Váni ve Střížově bylo rozhodnuto.

imageimageimage

Na dalších stránkách naleznete informace o mém postupu při realizaci malé zahradní železnice. Také se budu věnovat způsobu řízení, zejména s využitím počítače.

  • koncepce, projekt
  • realizace
    • stavby
      • tunelový portál
      • můstek nad říčkou
      • velký most
      • domeček na kabeláž
  • vozový park
  • řízení a ovládání
    • řízení provozu centrálou
    • komunikace centrály s PC
    • řízení provozu počítačem
    • sběrnice Massoth
  • úpravy modelů
    • ozvučení LGB 23741
    • ozvučení LGB 23900
    • ozvučení LGB 29650
    • zkušební stolice
    • sněžný pluh
Úvod | Zahradní železnice | Foto & Video | Kontakt | Diskuze | Odkazy