Pro svoje malé kolejiště vybírám modely menších fyzických rozměrů. Již delší dobu jsem toužil pro nějaké drezíně. Nakonec jsem se rozhodl pro stavbu nákladního traťového vozíku Tatra 14/52 v úzkorozchodném provedení. V muzeu Jindřichohradecké místní dráhy je vystavena tato drezína s číslem Vm 53 279. Technický popis a výkres podvozku lze nalézt v technickém antikvariátě.
Pro první prototyp byl zvolen pohon i elektronika vymontované z autíčka na dálkové ovládání neurčité, nejspíše čínské výroby. Popis úprav elektroniky je popsán v samostatném článku Levné RC ovládání.
Pro pohon byl použit celý blok motorku i s převodovkou. Pouze byla zkrácena osa kol, která byla použita jako zadní poháněná náprava. Byla použita kola o průměru 24 mm.
Traťový vozík byl vymodelován ve FreeCADu a jednotlivé díly byly vytištěny na 3D tiskárně. Vytištěné díly byly poslepovány.
Pro vnitřní osvětlení kabiny byla zvolena klasická žárovka. Přední a zadní světlomety byly osazeny teple bílými LED diodami, obrysová světla byla udělána z malých červených LED. Drezína je napájena čtyřmi tužkovými dobíjecími bateriemi. Pro ně byla zhotovena bedna, kterou si bude drezína vozit na své plošině.
Podle očekávání je model drezíny příliš lehký. Proto byl vybaven několika závažími v celkové hmotnosti asi 350 g. Závaží jsou umístěna pod plošinou a ve dvou palivových nádržích po stranách zadní hnací nápravy.
A aby drezína nejezdila naprázdno, byla souprava doplněna dvěma přívěsnými vozíky. Jedním plošinovým a druhým nízkostěnným.