Souprava motorového a přívěsného vozu je vděčný model pro malá kolejiště. Chybí mu ale zvuk a nějaký držák lokomagnetu a desky spínacích kolejových kontaktů.
Oproti jiným modelům, tento není připraven na montáž desky kolejových kontaktů ani na umístění lokomagnetu. Kryt motorku je dostatečně vysoko nad kolejemi, takže by byla možná dodatečná montáž držáku. Žádný standardně dodávaný držák ale asi není. Pustíme se tedy do vlastní konstrukce.
U ostatních modelů LGB je spodní strana desky synchronizačních kontaktů někde mezi 8,5 a 10,0 mm nad temenem kolejnice. Prostor pro přilepení lokomagnetu je nad temenem kolejnice obvykle 6,5 až 7,0 mm. Spodní strana krytu motoráčku je 11,0 mm nad temenem kolejnice, takže deska kontaktů bude horní stranou přiléhat k tomuto krytu. Lokomagnet bude o 5 mm níže. Protože obvykle nejsou k dispozici nástroje na vyfrézování držáku z jednoho kusu materiálu, zvolíme řešení slepit držák ze tří vrstev tloušťky 2,5 mm. V horní vrstvě bude výřez pro desku kontaktů. V prostřední vrstvě bude pouze vybrání pro jazýčková relé desky kontaktů, jinak tato vrstva bude sloužit k přilepení lokomagnetu. Dolní vrstva bude krýt jazýčková relé a bude dělat rámeček kolem magnetu.
Jednotlivé vrstvy vyřízneme z černé umělohmotné desky tloušťky 2,5 mm a slepíme. Do krytu motorku ze spodní strany vyřízneme otvor na protažení kablíku desky kontaktů a vyvrtáme tři dírky pro černěné samořezné upevňovací vruty.
Pro ozvučení vybereme zvuky kolejového autobusu VT133. S tímto zvukem se ale dodává pouze dekodér ve větším XLS provedení MA 8220066. Menší verze dekodéru LS by výkonově stačila a nebyl by problém s umístěním dekodéru. Ale znamenalo by to nahrát si zvuky do dekodéru vlastními silami. A na to by zase byl potřeba PC modul, který ne každý má.
Pro umístění dekodéru můžeme zvolit prostor podélně vedle motorku na místě stávajícího dekodéru. Vzhledem k velikosti XLS bude nutná menší úprava krytu motorku. Bude potřeba získat od podlahy kabiny výšku 32 mm. Ve zkosené části na pravé straně vyřízneme otvor a ten pak překryjeme pravoúhlou krytkou 16 mm x 9 mm.
Pro originální velký reproduktor není v modelu vhodné místo. Použijeme dva miniaturní reproduktorky s plastovou membránou o průměru 27 mm a výšce 6 mm. Ty umístíme na podlahu kabiny mezi sedadla. V podlaze vyřízneme dva otvory o průměru 24 mm. Reproduktory směřují dolů do prostoru po stranách mezi nápravou a krytem motorku. Do sedatel vytvoříme 4 mm vysoké kruhové vybrání. To pevně obepíná okraj reproduktoru a tiskne ho k podlaze. Výška reproduktorů dosahuje jen do 1/3 výšky sedací plochy, takže ani na pohled nijak zvlášť neruší. Pro zlepšení vzhledu je možné zadní strany magnetu reproduktorků začernit.
Původní dekodér také plnil funkci držáku motorku. Na jeho místo zhotovíme stejně velkou pomocnou destičku z univerzálního plošného spoje, ovšem s výřezem pro nový dekodér. Destička bude také sloužit k propojení modelu s dekodérem. Spoj desky s dekodérem uděláme rozebíratelný na konektor. Vývody k osvětlení budou k desce napevno připájeny, stejně jako byly u původního dekodéru.
Oproti dekodéru LS je u tohoto XLS dekodéru drobná nepříjemnost v připojení desky čtecích kontaktů. Nestačí zasunout konektor, ale konektor se z kablíku musí sejmout a vodiče šroubovat.
Při programování nového dekodéru nesmíme zapomenout nastavit napětí na žárovkách, pokud jsme je nevyměnili za žárovky na 24 V. Provede se to zápisem do CV50. Optimální je hodnota někde kolem 4. Nastavíme adresu dekodéru. Vnitřní osvětlení můžeme zápisem hodnoty 1 do CV54 přiřadit na klávesu F1, jak bylo u původního dekodéru. Na ostatní klávesy přidělíme jednotlivé zvuky.
Přívěsný vůz má pouze vnitřní osvětlení, které trvale svítí, pokud je napájeno kablíkem z motovového vozu. Po montáži zvukového dekodéru do motorového vozu zůstal nevyužitý původní dekodér, rozměrově shodný s deskou elektroniky přívěsného vozu. Umístění přípojných bodů obou desek je shodné. Dokonce jsou v zadní stěně přívěsného vozu zabudovány i světlovody, takže nebude problém dodělat čelní osvětlení včetně přepínání barvy podle směru jízdy. Stačí vzít původní dekodér z motorového vozu a použít ho v přívěsném voze. Pak už zbývá jen doosadit objímky a žárovky. Pokud má dekodér stejnou adresu jako motorový vůz, pak přívěsný vůz mění barvu čelního osvětlení v závislosti na směru jízdy soupravy. A samozřejmě lze ovládat i vnitřní osvětlení vozu.
Do podvozků vložíme sběrací uhlíky délky 16 mm s připájenými drátky, kterými bude napájena deska dekodéru. Nyní již není nutné propojovat přípojný vůz s motoráčkem napájecím kabelem. Na druhou stranu, propojení obou vozů výrazně zlepší přenos proudu ze znečištěného kolejiště, takže prozatím není nutné montovat do motoráčku pomocný napájecí zdroj.