Vzhledem k charakteru kolejiště se na něm vyskytují pouze traťové stavby, jako mosty nebo tunelové portály. Prostorové poměry neumožňují umístění staveb typu budovy nebo nástupiště.
Pro stavby byl zvolen materiál barevný pískovec, tedy stejný materiál, ze kterého je zbudována skalka i opěrná zeď. V kamenictví jsem získal úlomky pískovcových desek tloušťky 28 mm. Tím byla dána hloubka zděných konstrukcí.
Z kamenných desek jsem nejdříve nařezal pásky tloušťky 12 mm a 24 mm. Tyto rozměry jsem zvolil jako základní modul výšky zděných řad. Z pásků jsem pak nařezal kvádry různých délek od 12 mm do 60 mm. Tím jsem získal základní stavební kameny. Hrany jsem mírně srazil smirkovým papírem.
Na řezání jsem použil klasickou kotoučovou pilu jako nástavec na vrtačku. Do ní jsem vložil segmentový diamantový kotouč pro suché řezání o průměru 125 mm. Pro řezání speciálních kostek na klenby byla využita možnost nastavení úhlu řezání.
Na lepení kostek jsem vyzkoušel tři lepidla. Všechna tři šla použít, ale ani jedno nebylo zcela ideální.