Firma Brekina je tradičním výrobcem modelů aut. V jejich sortimentu je i model drezíny VW KLV-20 v několika velikostech a barevných provedeních. V měřítku G je model vybavený dvěma předními bílými světly a jedním zadním červeným. Nemá vnitřní osvětlení ani digitální dekodér.
Pro digitalizaci modelu zvolíme eMotion XLS dekodér Massoth 8220540 s nahranými zvuky Klv 20 Bully Rail Car. Dále použijeme desku čtecích kontaktů Massoth 8242020. Pro překonání krátkodobých výpadků napájení při přejezdu výhybek použijeme napájecí zdroj mikro Massoth 8151601.
Karosérie lokomotivy je přišroubena k šasi třemi samořeznými šroubky, dva vzadu a jeden vepředu uprostřed. Model obsahuje jednu destičku, na které jsou asi jenom usměrňovač a omezovací odpory k napájení osvětlovacích LED diod. Jinak slouží pouze jako propojovací. Dva červené a dva černé vodiče přivádí proud z kolejí. Hnědý a šedý vodič napájí motor. Dva páry žlutého a modrého vodiče vedou k čelním světlůn a modrý s bílým z zadnímu červenému světlu.
Tři dvojice malinkých šroubků drží tři sedací lavice. Další tři stříbrné a dva černé šroubky shora a dva zbývající štoubky zespodu uprostřed spojují plastovou část rámu s kovovým podvozkem. Plastový díl současně dělá kryt převodovky a drží nápravy.
Model Brekiny je velmi malý. A velká část kabiny je viditelná skrz okna. Je tedy otázka, kam umístit novou elektroniku, aby nebyl narušen vzhled modelu. Dekodér by bylo vhodné umístit na místo stávající propojovací destičky. Pod sedadly je také poměrně velký prostor, ale je rozdělen motorem. Sem se dekodér nevejde, ale vejde se sem záložní napájecí zdroj v novém provedení mikro.
Model má jen dvě bílá přední světla a jedno zadní červené. S tím se moc nenadělá. Zadní světlo bude trvale svítit červeně. Přední světla by tak akorát mohla měnit intenzitu svícení podle směru jízdy. Vhodné by bylo dodělat osvětlení interiéru kabiny.
Samotný dekodér je o něco delší, než původní destička. Je i delší, než je šířka kabiny, takže se na původní místo bez úpravy nevejde. Naštěstí je konstrukčně provedený tak, že 5 mm desky plošného spoje z každé strany obsahuje pouze popisky jednotlivých zdířek. Výrobce si je asi tohoto vědom s dodává tuto variantu dekodéru s naříznutými destičkami. Stačí tedy přebývající části opatrně odlomit.
Dekodér je samozřejmě vyšší, než byla původní destička. Aby tolik nezasahoval do kabiny, můžeme zkrátit opěrné sloupky asi o 4 mm a posadit dekodér níže.
Šířka dekodéru je zhruba stejná s původní destičkou. Ale destička má vybrání ve dvou rozích pro sloupky kabiny. Odříznout z dekodéru dva rohy by byl už příliš hrubý zásah do dekodéru. Vhodnější asi bude vyříznout zezadu do opěradla poslední lavice otvor a do něj dekodér zasunout. Tím získáme asi 5 mm navíc, o které posuneme dekodér dopředu.
Reproduktor umístíme na podlahu pod dekodér v zadní části. V plastové části opatrně odfrézujeme část přepážek a reproduktor upevníme tavnou pistolí. V kovovém šasi je jakási mřížka, přes kterou by mohl zvuk vystupovat ven. Při testování se ukázalo, že je zvuk mřížkou příliš tlumen. Proto byla mřížka v konečném řešení úplně odstraněna. Pokud by ani to nestačilo, pak je možné umístit druhý reproduktor do přední části podlahy pod řidiče.
V přední části pod sedadly je poměrně velký prostor. Vejdou se sem pohodlně obě části pomocného napěťového zdroje, které upevníme oboustrannou samolepicí páskou.
Model není připraven pro umístění čtecích kontaktů a magnetu. Pokud tyto funkce chceme realizovat, musíme zhotovit nový držák. Například podle vzoru požitého při ozvučení motoráčku. Držák přišroubíme zespodu na podvozek. V podlaze vyvrtáme otvor pro protažení kablíku.
Původní relativně tenké vodiče od sběračů k dekodéru bude vhodné nahradit trochu silnějšími. Nyní můžeme přistoupit k sesazení a prvním zkouškám.
Model nemá vnitřní osvětlení. To můžeme velmi snadno doplnit. Zhotovíme jednoduchou destičku se dvěma žárovkami. Žárovky dávají přirozenější barvu světla, než LED diody. Destičku přišroubíme pod strop kabiny.
Pro usnadnění případné další manipulace můžeme původní pevné drátové spojení kabiny s podvozkem nahradit konektorem.
Asi po deseti minutách jízdy začal být pohyb modelu trhaný a poté se model zcela zastavil. Bylo použito zapojení dekodéru přesně podle dokumentace výrobce, přesto došlo k jeho poškození. Dekodér byl poslán k výrobci na reklamaci. Po několika měsících se dekodér od firmy Massoth vrátil rozebraný a neúplný. Reklamace nebyla firmou Massoth uznána bez jakéhokoliv bližšího vysvětlení. Dodatečně sice firma poslala součástky vymontované z dekodéru, ale v takovém stavu, že již nebylo možné se ani pokusit o vlastní opravu.
Bylo nutné zakoupit nový kus dekodéru. Po jeho výměně při stejném zapojení model zase jezdil. V zapojení tedy chyba nebyla. Při delších jízdách bylo pozorováno poměrně velké zahřívání dekodéru. Podrobným měřením bylo zjištěno, že motorek modelu při otáčení vyvolává krátkodobé zkraty. Při analogovém napájení to nevadilo. Při řízení dekodérem to asi mohlo být příčinou poškození dekodéru. Z preventivních důvodů byl motorek modelu vyměněn za nový. Rozměrově se hodí typ Johnson 34x25x19,5mm. Tento motorek je sice jen na 12V, ale to jde vyřešit vhodným naprogramováním dekodéru.