Realizace zahradní železnice byla rozdělena do několika etap.
V první etapě byly provedeny terénní úpravy, vybudována skalka a položeny základy tratě. Pro zmírnění příliš strmého svahu byla ve spodní části vybudována suchá zídka výšky 60 cm. V horní části pak byl terén snížen asi o 10 cm. Jako stavební kámen zídky byl použit barevný pískovec. Stejný kámen byl použit i pro vybudování skalky. Průběžně byla skalka osazována trvalkami.
Byla vytyčena trať. V místech vedení tratě byla vyhloubena rýha asi 15 cm a vyplněna štěrkovou drtí frakce 4-8 mm. Tunel délky 90 cm byl vytvarován z podélně rozříznuté novodurové trubky o průměru 20 cm. Pro vedení kabeláže byly položeny husí krky.
V této etapě byla položena trať a postaveny některé traťové stavby. Nejdříve byly vyrovnány sklonové poměry na trati dosypáním štěrku frakce 4-8 mm. Na připravené traťové těleso byly položeny niklované flexibilní koleje Thiel, ohýbané ohýbačkou Massoth. Vyhybky byly použity niklované Train Line R2. Vše bylo spojeno niklovanými spojkami Lebu.
V horní zatáčce bylo vybudováno jezírko. Byl použit oválný plastový výlisek 120 x 80 cm, hloubka asi 40 cm.
Byly zhotoveny tunelové portály a horní můstek nad suchým říčním korytem.
Byla provedena základní elektrifikace napájení kolejí ve dvou bodech a řízení vyhybek. Vývody husích krků byly zakryty kamennými domky.
Fotografie sezóny 2009 najdete v galerii.
V této etapě se předpokládá zhotovení velkého mostu a osazení kolejových kontaktů pro automatizaci provozu.