• Úvod
  • Zahradní železnice
  • Foto & Video
  • Diskuze
  • Kontakt
  • Odkazy

Zahradní železnice

Koncepce, projekt

Zahradní železnice v současném stavu byla pojata spíše jako oživená skalka. Pro realizaci byl vyčleněn poměrně malý kout zahrádky kosodélníkového tvaru o rozměrech přibližně 450 x 380 cm.

Trať byla navržena ve tvaru zkroucené osmičky s mimoúrovňovým křížením. Pro vyhýbání souprav byla vytvořena dvě dvojkolejná nádraží v horní a dolní části. Výškový rozdíl mezi horní a dolní stanicí 40 cm. Maximální stoupání trati je 5%, minimální poloměr oblouků je 82 cm. Délka staničních kolejí a tím i maximální délka souprav pro vyhýbání je 180 cm. Celková délka kolejí je asi 28 m. image

Vzhledem k malému rozsahu klolejiště byl zvolen charakter provozu malé úzkokolejné tratě evropského stylu o rozchodu 1000 mm. Měřítko bylo zvoleno měřítko klasické zahradní železnice IIm s roztečí kolejí 45 mm. Pro provoz se předpokládají jen krátké vozy délky okolo 30 cm. Časové zařazení modelů odpovídá epoše III.

  • koncepce, projekt
  • realizace
    • stavby
      • tunelový portál
      • můstek nad říčkou
      • velký most
      • domeček na kabeláž
  • vozový park
  • řízení a ovládání
    • řízení provozu centrálou
    • komunikace centrály s PC
    • řízení provozu počítačem
    • sběrnice Massoth
  • úpravy modelů
    • ozvučení LGB 23741
    • ozvučení LGB 23900
    • ozvučení LGB 29650
    • zkušební stolice
    • sněžný pluh
Úvod | Zahradní železnice | Foto & Video | Kontakt | Diskuze | Odkazy