Zahradní železnice v současném stavu byla pojata spíše jako oživená skalka. Pro realizaci byl vyčleněn poměrně malý kout zahrádky kosodélníkového tvaru o rozměrech přibližně 450 x 380 cm.
Trať byla navržena ve tvaru zkroucené osmičky s mimoúrovňovým křížením. Pro vyhýbání souprav byla vytvořena dvě dvojkolejná nádraží v horní a dolní části. Výškový rozdíl mezi horní a dolní stanicí 40 cm. Maximální stoupání trati je 5%, minimální poloměr oblouků je 82 cm. Délka staničních kolejí a tím i maximální délka souprav pro vyhýbání je 180 cm. Celková délka kolejí je asi 28 m.
Vzhledem k malému rozsahu klolejiště byl zvolen charakter provozu malé úzkokolejné tratě evropského stylu o rozchodu 1000 mm. Měřítko bylo zvoleno měřítko klasické zahradní železnice IIm s roztečí kolejí 45 mm. Pro provoz se předpokládají jen krátké vozy délky okolo 30 cm. Časové zařazení modelů odpovídá epoše III.